Keymetrics

Philips, Arla och Samsung sponsrar e-sportsliga

Philips, Arla och Samsung ska tillsammans med Fragbite arrangera den andra säsongen av Fragleague.

Under första säsongen deltog 657 lag i Fragleague där det tävlades i Counter Strike: Global Offensive och Playerunknown’s Battleground om prispotten på 250.000 kronor. Säsongen bjöd på över 100 streamade timmar av livesänd esport.

Nytt för säsong två är att den totala prispotten är höjd med hela 80% till 450.000 kronor och att en ny esportstitel blir introducerad till ligan.

“Då vi satsar hårt på att kunna erbjuda vårt community innehåll i världsklass ligger Fragleague helt i linje med vår strategi. Första säsongen blev en succé med lyckade resultat för både turnering samt våra partners. Våra fantastiska partners Samsung, Arla och Philips har därför valt att förlänga samarbetet i Fragleague säsong 2 – något vi är väldigt stolta över. Att jobba med starka och trovärdiga partners är avgörande för en fortsatt tillväxt av Nordens bästa esportsliga för amatörer.” Daniel Pereaux, VD för Fragbite.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Röster från Almedalen: Ingen oro för att AI ska ta våra jobb