Keymetrics

Nina Hakola ny marknadschef på Solita

Solita fortsätter sin satsning i Sverige och anställer nu Nina Hakola som marknadschef.

Nina kommer närmast från APSIS, där hon ansvarat för flera av företagets nyckelkunder i Sverige. Tidigare har hon varit landschef i Finland för Studentum, en söktjänst för utbildningar, vars närvaro hon var med och byggde upp på den finska marknaden.

– Med sin breda erfarenhet från både sälj och marknad är Nina precis det tillskott vi behöver i samband med att vi nu befinner oss i en kraftig expansionsfas. Nina har kommit in med ett stort mått av driv och vi är mycket glada över att ha henne ombord, säger Petronella Posti, chef för Solita i Skandinavien.

Som en del av en internationell expansion rekryterar Solita just nu intensivt medarbetare till Stockholm och till sitt nya kontor i Göteborg. Bland några av sina kunder räknar Solita i dag Assa Abloy, Scania, Fortum och Finnair.

– Solita står för spetskompetens inom data och digital transformation, i kombination med en platt organisation och en företagskultur som sätter varje enskild medarbetare i fokus. När jag blev tillfrågad om att vara med på företagets expansionsresa i Sverige tvekade jag inte att tacka ja, säger Nina Hakola.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Hälften av svenskarna tränar med teknikstöd