Keymetrics

Mätningar över flera plattformar och attribution är prioriterade frågor

Enligt Interactive Advertising Bureau (IAB) är mätningar över flera plattformar och attribution prioriterade frågor för digitala verksamheter.

Marknadsförare, publicister och andra digitala verksamheter alla säger att de tänker spendera mer pengar på data och datarelaterade tjänster under 2019, enligt rapporten ”The Outlook for Data 2019: A Snapshot Into the Evolving Role of Audience Insight” från IAB.

69 procent av tillfrågade säger att de ökat sina investeringar i målgruppsdata under 2018, jämfört med året innan. 78 procent ser att de kommer öka sina investeringar under 2019. Fokus är på att hantera vår allt mer komplexa mediavärld. Här dyker frågor om mätningar över flera plattformar och attribution upp som komplexa områden som behöver branschens fokus.

“While the industry is becoming more sophisticated in its application of data in marketing, communications and analytics, rapid growth in data analytics and solutions also presents challenges,” kommenterar Orchid Richardson på IAB Data Center of Excellence.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
WPP-ägda Lightspeed i samarbete med svenska Cint