Keymetrics

Komikern George Carlin delar sin syn på media, reklam och politik

George Carlin är en amerikansk komiker som gärna väljer brutalare ord när han beskriver sina iakttagelser. Här får du hör hans syn på media, reklam och politik. Som vanligt handlar allt om pengar.

Ta det hela med en nypa salt, men samtidigt försök förstå vad hans budskap handlar om – att vi alla är en del av den kommersiella karusellen. Vi finns för att vi ska jobba och spendera. Har vi inte råd är det inte ett problem får då kan vi låna, bara vi fortsätter att spendera.

Jag gillar George för han får mig att tänka på vad meningen med allt är. Vem är det egentligen som vinner på allt det här? Inte är det konsumenten i alla fall.

Klicka på play-knappen ovan för att dra igång klippet.

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Röster från Almedalen: Ulf Kristersson om vad som är roligast i Almedalen