Keymetrics

Kantar samlar alla varumärken under samma namn – inga lokala variationer

Som ett steg i försäljningen av Kantar samlar nu WPP alla sina varumärken under namnet Kantar. Det betyder att det inte kommer finnas längre lokala namn eller andra variationer.

Det betyder att följande varumärken ska försvinna: Kantar Consulting, Kantar Health, Kantar IMRB, Kantar Media, Kantar Millward Brown, Kantar Public, Kantar TNS, Kantar Worldpanel, Lightspeed och även alla lokala variationer.

Det betyder att även svenska Kantar Sifo tvingas ändra sitt namn till att nu bara vara ”Kantar”.

Kantar påpekar att inga personer kommer att varslas utan detta är endast en förändring av hur bolaget presenterar sitt varumärke.

The change in our branding reflects the operational changes already happening across our company, and is driven by a desire to achieve simplicity, scale and impact for our clients.

This one change will make Kantar easier for clients to understand and work with. Removing barriers to co-creation and purposeful collaboration across our organisation will make it easier for Kantar to build platforms and offers globally that address our clients’ most pressing needs, kommenterar Kantar CEO Eric Salama.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är Googles egna SEO-frågor