Keymetrics

Ikea vill piffa till sovrummet – lanserar Kåma Sutra

Ikea har skapat den ultimata guiden för tillfredställelse i sovrummet, Kåma Sutra, där de föreslår olika inredningar som Doggy Style och Lotus Flower.

Den nya onlinekatalogen Kåma Sutra är Ikeas första digitala kampanj sedan de meddelade att de skulle skicka ut färre papperskataloger. Onlinekatalogen erbjuder en rad olika inredningsförslag i sovrummet som bland annat The Climber, Lotus Flower och The Swedish Chair.

”Are you getting enough satisfaction in your bedroom?” frågar de i annonsen. ”If you want more, there’s no shame in that. Ikea has spent years studying life at home to help every bedroom lover reach the highest level of fulfilment.”

Det är Ikea i USA som släppt annonsen. Klicka på playknappen ovan för att se annonsen.

Att döma av kommentarerna på Youtube är kampanjen lyckad.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Facebook har tagit bort 2 miljarder fejkkonton i år