Keymetrics

Hanna Riberdahl är ny vd på Sveriges Annonsörer

Efter att Anders Ericson lämnade vd-posten har Tobias Eltell haft rollen som tf.vd under rekryteringsprocessen av en ersättare. Nu är det klart att Hanna Riberdahl ska ta över på Sveriges Annonsörer.

Det känns roligt och spännande att få ta mig an utmaningen som det innebär att ta Sveriges Annonsörer till nästa nivå. Digitaliseringen och dess påverkan på våra medlemsföretag är den kanske enskilt viktigaste frågan för oss framöver, samt hur vi skapar medlemsnytta och är relevanta så att det är en självklarhet för alla annonserande bolag att vara medlemmar hos oss, säger Hanna Riberdahl, tillträdande VD för Sveriges Annonsörer.

Hanna kommer senast från K-rauta där hon var Director of Brand & Marketing. Dessförinnan var hon på Telenor som Head of Brand and Marketing Communication.

Hanna Riberdahl är en klockren rekrytering för Sveriges Annonsörer. Hennes ledaregenskaper och tunga erfarenhet från att arbeta insikts- och datadrivet för att utveckla och positionera produkt- och företagsvarumärken tillsammans med hennes förståelse för vad som krävs för att skapa affärsvärde i dagens kommunikations- och medielandskap är precis vad vi letat efter. Vi ser fram emot att arbeta med henne som en aktiv styrelse till organisationen, säger Leif Börjesson, styrelseordförande Sveriges Annonsörer.

Hon börjar på Sveriges Annonsörer i april månad.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Kunder ställer allt högre krav på företags värderingar och förmåga till innovation