Keymetrics

Google lanserar AMP för e-post

Google vill konvertera vanlig e-post till dynamiska och interaktiva upplevelser med AMP. Först ut att anamma tekniken är såklart Gmail.

Inom kort kommer fler e-postplattformar som Yahoo Mail och Outlook att också använda AMP.

“Over the past decade, our web experiences have changed enormously—evolving from static flat content to interactive apps—yet email has largely stayed the same with static messages that eventually go out of date or are merely a springboard to accomplishing a more complex task. If you want to take action, you usually have to click on a link, open a new tab, and visit another website,” kommenterar Google.

Nu ska du inte längre behöva lämna e-postfönstret för att svara, fylla i formulär, söka eller kommentera.

Företag som redan anpassat sig till AMP för e-post inkluderar Booking.com, Despegar, Doodle, Ecwid, Freshworks, Nexxt, OYO Rooms, Pinterest och redBus.

Här kan du läsa mer. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Så reklamtrötta är svenskarna