Keymetrics

Filippa K väljer Episerver för sin globala e-handel

Fokus i utvecklingen av de nya sajten för Filippa K har varit att erbjuda en personaliserad upplevelse där produkterna lyfts fram med individuella rekommendationer.

Vår e-handel har ökat mycket snabbt och vi behövde en ny plattform både för att möta den förväntade tillväxten framåt och för att stödja vår varumärkesstrategi och affärsmål. Med Episerver Commerce och Avensias ramverk får vi den bästa lösningen som finns på marknaden idag. Vi är väldigt nöjda med både med resultatet och det goda samarbetet med våra partners, säger Mikael Björklund, Chief Customer Officer på Filippa K.

Den nya sajten är optimerad för prestanda, den laddar och agerar mycket snabbt.Betalning kan göras i sex valutor och Filippa K levererar nu till 70 länder.

Bland besökare och kunder hos Filippa K är mobilanvändningen extremt hög. Detta var ett tungt skäl till att välja en lösning med Progressive Web App – det vill säga att sajten kan erbjuda en modern användarupplevelse via webbläsaren med funktioner som motsvarar en mobilapp.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Accenture börjar gräva efter Big Data