Keymetrics

Dot Sure firar 5 miljoner och vi ställer tre snabba frågor

Facebookbyrån Dot Sure grundades för ca 1 år sedan av e-handelsentreprenörer från bland annat Flattered och Grebban. Redan idag omsätter byrån 5 miljoner. Vi tog ett snack med Emma Lythell som är grundare och VD av Dot Sure.

Varför startade ni byrån?

Vi startade Dot Sure för att vi fick väldigt mycket förfrågningar om sociala medier-annonsering och vi insåg att vi faktiskt inte kunde rekommendera någon byrå. Eftersom vi skött vår egen digitala annonsering hade vi massa ”know how”. “Att vara den byrå vi själva skulle vilja anlita” blev vår stora drivkraft och det har vi både levererat på- och visat sig vara en väldigt bra analys. Jag är oerhört stolt över att vi kommit såhär långt på bara ett år.

Vilka är era kunder idag?

En stor del i succén har varit byråns starka fokus på konverterande sociala medier annonsering, liksom inriktning en mot e-handel.

Vi har redan över 35 kunder varav några är ByMalina, House of Dagmar, Five Seasons, Norrsken, Svea, Björk & Berries, Nividas och Watt & Veke.

Vad är hemligheten?

Förutom det stora fokuset på e-handel generellt så är vår absolut största expertis just lifestyle brands. Dels beror detta på vår historik att själva ha byggt lifestyle- och fashion brands och del att Facebook- och Instagramannonsering är en så fundamentalt viktig kundanskaffningskanal för de flesta varumärkena där det ofta står för stor del av hela onlineförsäljningen. Många av våra varumärken står inför en omställning där traditionell wholesale behöver få stöd av en egen stark B2C kanal och där har vi blivit en viktigt partner för dem.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Röster från Almedalen: Vilka personer kommer AI-podden träffa?