Keymetrics

City Gross satsar på marketing automation och ny lojalitetsplattform

Bild: Mynewsdesk

City Gross utvecklar sin kundklubb med ny marketing automation- och lojalitetsplattform. Nu samlar man in kunddata i realtid och kan segmentera sina kunder och kommunicera med dem utifrån deras köpbeteende.

City Gross kundklubb, Prio, har idag 1 miljon medlemmar. För att skapa tydligare kundvärden har bolaget som mål att möta varje kund med personliga och attraktiva erbjudanden genom bl. a digitaliserade klippkort och speciella erbjudanden. Det ska inte spela någon roll om kunden handlar i någon av bolagets 43 butiker eller via e-handelsbutiken.

– För att vi ska nå dit är det viktigt att kunden enkelt förstår fördelarna med Prio-klubben, att de är vår högsta prioritet och förhoppningsvis aldrig mer ska missa relevanta erbjudanden. För att lyckas med detta har vi implementerat Voyado, den nya lojalitetsplattformen, till vår kundklubb, säger City Gross CRM-chef, Anna Piros.

Den nya plattformen innebär att all kunddata, som lagras numera finns på ett och samma ställe. Det betyder att City Gross nu kan bygga kundresor, testa nyheter, finna problemområden och justera för att möta kunden med bästa möjliga erbjudande.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Schibsted omorganiserar annonssälj