Keymetrics

Blocket satsar på Growth Marketing med nyrekrytering

Mattias Bogren ska leda Blockets satsning på Growth Marketing. Han kommer närmast från Bonnier Magazines & Brands där han var digital affärsområdeschef.

Att få bli en del av Blocketteamet ska bli fantastiskt. Det känns oerhört motiverande att börja jobba på ett företag som gör skillnad och jag ser fram emot att ta mig an de utmaningar som Blocket står inför. Att de satsar på ett growth marketing-team visar att det är en modern och framåtlutad organisation, kommenterar Mattias Bogren.

Det här året satsar vi ännu mer på att få Blocket att växa och erbjuda svenska folket vad de vill ha inom både befintliga och nya erbjudanden. Därför rekryterar vi talanger som brinner lika mycket som vi för att göra skillnad. Mattias matchar verkligen våra värderingar och jag är övertygad om att han, med sin breda erfarenhet och framåtanda, kommer att bidra till att Blocket når nya höjder, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket, i pressmeddelandet.

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Instagram lanserar profilen @Shop för att dra igång köp i appen