Keymetrics

”Vi arbetar väldigt strukturerat med att fylla vår sajt med content”

I denna artikel berättar Marknadsansvariga och Onlineansvariga Anneli Furustad för Sea Life hur de lyckats öka sin försäljning med hjälp av en ny googlestrategi.

Vi har tidigare skrivit om Sea Lifes satsning.

Hur jobbar ni idag med Google?

Genom att analysera våra kunders beteende och köpmönster med hjälp av en mycket duktig analytiker och att arbeta väldigt aktivt med vår mediebyrå Social Media lab har vi kunnat anpassa kampanjer, annonser och målgrupper mycket starkare.

Vad har ni gjort på sociala medier?

Vi har också fått igång en rad tekniska lösningar som hjälpt oss nå våra kunder i rätt kanaler och med rätt information. De senaste 5 månaderna har vår efterfrågade försäljning ökat med 44 procent. Vi har också fått igång våra sociala medier ordentligt med samarbeten och tävlingar, vilket såklart också har bidragit till vår ökade trafik.

Hur jobbar ni med content?

Vi arbetar väldigt strukturerat med att fylla vår sajt med content som både våra kunder och Google gillar och det har gett tydliga resultat.

Sea Life-koncernen består av ett antal butiker och e-handel och nu ser vi fram emot årets öppning av våra sommarbutiker, vi kommer finnas i Sandhamn, Marstrand, Visby, Bullandö och Vaxholm.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Intervju med Pamela Davidsson om rapporten Svenskarna och Internet