Keymetrics

TU – Medier i Sverige och Sveriges Tidskrifter ska gå ihop

Sveriges Tidskrifter och TU – Medier i Sveriges styrelser har undertecknat en avsiktsförklaring med målet att bilda en ny gemensam branschorganisation.

En stark och enad organisation som med tydlig röst kan föra svenska publicisters talan. Avsiktsförklaringen ska bekräftas av respektive organisations årsmöte.

”I en tid när det politiska och mediala landskapet snabbt förändras och hoten mot de fria medierna kommer från många håll är det nödvändigt att kraftsamla och stärka varandra i mediebranschen. Jag ser fram emot en spännande resa när vi bygger en ny branschorganisation där tidskrifter och dagstidningar kan agera offensivt tillsammans och ta nästa steg in i digitaliseringen”, säger Sveriges Tidskrifters ordförande Helle Klein.

”I den hårt konkurrensutsatta och globaliserade värld vi verkar är behovet av en gemensam publicistisk organisation större än någonsin, både för det fria ordets bevarande och för att bibehålla en stark demokrati. En aktiv branschorganisation vidareutvecklar den svenska publicistiska traditionen”, säger Raoul Grünthal, ordförande för TU – Medier i Sverige.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Adobe Analytics lanserar Customer Journey Analytics