Keymetrics

SEO för stora sajter

Vad är viktigt att tänka på när du har mycket innehåll och ska jobba med SEO för stora sajter? Sebastian Grabne, som arbetar som Team Lead och senior konsult för Owned Media på Nordic Morning, delar med sig av sina råd och tips i ett webinar med fokus på SEO i stor skala.

Sebastian Grabne Nordic Morning
Sebastian Grabne, Nordic Morning

SEO står för Search Engine Optimization, eller sökmotoroptimering på svenska, och handlar om hur du ska maximera dina möjligheter att hamna så högt upp bland söktjänsternas organiska träffar som möjligt och därmed få ny trafik och nya kunder. Helt enkelt vilket innehåll du ska satsa på och hur du ska strukturera och presentera detta innehåll på bästa sätt – för såväl dina användare som för Google.

När du har mycket innehåll och tusentals eller kanske till och med miljontals sidor kan SEO vara en stor utmaning. Hur kan du säkerställa att alltid vara relevant när du har så mycket innehåll?

I detta webinar pratar Sebastian om storskalig hyperrelevans, eller Enterprise SEO. Det innebär helt enkelt hur du hela tiden kan vara så relevant som möjligt vid varje relevant sökning på Google och därmed få mer synlighet och att få ta del av mer trafik.

När du sedan vet din genomsnittsorder och din konverteringsgrad, så går att räkna på: det vill säga hur mycket, förutom att vara mer relevant för potentiella kunder på Google, skulle du tjäna på att vara riktigt vass på storskalig SEO?

Varför är SEO så viktigt?

Uppsidan om du lyckas med din optimering när du har en stor sajt med mycket innehåll är enorm: om Google anser att din sida är relevant och visar den högt upp i sökresultatet när någon söker på ord och fraser som är relevanta för det du säljer, kommer du få ny trafik och nya kunder.

Du kan se en kort sammanfattning av webinaret nedan.

 

För att se hela detta webinar om storskalig SEO klickar du här. Det är kostnadsfritt och 37 minuter långt, men för att titta måste du lämna ifrån dig namn och e-postadress till arrangören (Arvato där vår skribent Christer Pettersson arbetar som marknadschef).

Relaterade länkar
Här är verktygen du behöver för att komma högst upp på Google och så här jobbar du med SEO och länkar

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
ShopGun i samarbete med Nadareklamo