Keymetrics

Ny marknads- och försäljningschef på Åhléns

Cecilia Mortimer Meurling, nuvarande försäljningschef på Åhléns, får en ny roll som marknads- och försäljningschef.

– För att hela tiden kunna utveckla mötet med våra kunder lever vi i ständig förändring. Genom ett gemensamt ledarskap för marknad och försäljning tar vi tillvara potentialen i Åhléns starka varumärke, samtidigt som vi förstärker våra försäljningsinsatser. Detta är särskilt angeläget i den snabba digitala omställning som vi befinner oss mitt i, säger Gustaf Öhrn, vd Åhléns.

Cecilia Mortimer Meurling har omfattande erfarenhet från att utveckla digitala affärer och att leda utveckling inom gränslandet marknad och försäljning. Sedan 2015 har Cecilia haft ledande befattningar inom försäljning på Åhléns och hon iträder sin nya roll i slutet av februari.

– All kommunikation ska utgå från Åhléns varumärke och kunden ska känna igen Åhléns, oavsett om den möter oss i sociala medier, i vår e-handel, i varuhuset, i en utomhuskampanj eller inom ramen för annan kommunikation. Vi har påbörjat arbetet men det finns en rad viktiga beröringspunkter mellan marknad och försäljning som kan förtydligas så att kunden alltid har oss ”top of mind” vid sitt nästa köp, säger Cecilia Mortimer Meurling, ny marknads- och försäljningschef på Åhléns.

Patrik Nygren-Bonnier kommer som en följd av omorganisationen att lämna sin tjänst som marknadschef.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Marie ska skapa en holistisk varumärkesupplevelse för Lindex