Keymetrics

Nu lanserar RTB House i Sverige

AI-plattformen som bygger helt på deep learning utlovar att retargeting-kampanjer nu får upp till 50 procent bättre effekt.

Med fler än 1500 kunder så som Adidas, Hotels.com och MediaMarkt och närvaro i över 70 länder är RTB House ett av Europas snabbast växande teknikföretag. I dag kan retargeting-plattformen meddela att expansionen fortsätter till Norden med bas i Stockholm.

Sverige ligger i det absoluta toppskiktet när det kommer till innovationsförmåga och digitalisering. I samband med att vi fortsätter vår globala expansion är etableringen ett mycket viktigt fokus för oss. Med hjälp av vår avancerade AI-teknik kan företag, inom bara några sekunder och vid precis rätt tidpunkt, leverera skräddarsydda annonser som baseras på sök- och användarbeteenden, säger Karolina Klijer, Business Development Manager Nordics på RTB House.

RTB House lanserade ifjol deras AI Marketing Lab, en ny forskningsavdelning med en årlig investering på 5 miljoner dollar. De första innovationerna som testas är så kallade Full-page recommendations och Social banners, som syftar till att förbättra användarnas upplevelse med hjälp av retargeting. Sist men inte minst testas Snippets, vilket innebär att kunderna kan använda insikter från RTB House för att göra reklamen effektivare samtidigt som de anpassas till kundens varumärke.

Företag kämpar hela tiden med att hitta nya sätt att optimera sina investeringar i marknadsföring. Tack vare deep learning kan företag stärka kvalitén på sina retargeting- kampanjer med upp till 50 procent och därmed få en bättre effekt och i sin tur avkastning på sin investering, fortsätter Karolina Klijer.

RTB House skapat världens första retargeting-plattform som drivs helt av AI med deep learning. För närvarande hanterar systemet 2 miljon förfrågningar per sekund, 10 miljarder annonsvisningar per månad och cirka 5 miljoner klick dagligen.

Etableringen i Sverige känns väldigt spännande och jag är övertygad om att vår retargetingteknik inte bara kommer kunna öka effektiviteten för svenska annonsörer, utan dessutom driva utvecklingen av reklam- och annonsteknik framåt, avslutar Karolina Klijer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Marknadsförare ser världen med helt andra ögon