Migaloo blir mer rörligt – går ihop med film- och tv-produktionsbolaget Typecast Media

Göteborgsbaserade contentbyrån Migaloo går samman med film- och tv-produktionsbolaget Typecast Media för att bredda sitt erbjudande inom contentmarknadsföring.

Typecast Media har tidigare arbetat med kunder som exempelvis H&M, Discovery Networks, IFS, Wästbygg och Collector Bank samt producerat filmer åt reklambyråer som DDB, F&B och Uncle Unicorn.

Rörligt content är idag mer efterfrågat än någonsin och vi ser många fördelar med att lyfta in videoproduktion in-house och förvalta det till en naturlig del av vårt erbjudande, säger Stefan Jakobsson, vd på Migaloo.

Det finns mycket statistik som visar att både konvertering, räckvidd och engagemang ökar när man använder videoinnehåll och att till exempel Facebook och Linkedin premierar rörligt i sina algoritmer är heller ingen nyhet.

– Genom vårt samgående med Migaloo så breddar vi oss även mot befintliga kunder där vi nu också kan erbjuda content marketing, analys, strategi och mediaköp vilket ökar effekten av våra produktioner, säger Stefan Spikh, ägare av Typecast Media.

Bolagen kommer verka under namnet Migaloo.