Keymetrics

Årets marknadschef är korad

I veckan genomförde Marknadsföringen i Stockholm (MiS) sitt årliga event Årets Marknadschef. Det var en halvdag med föreläsningar, spaningar, och så klart prisutdelningar i fyra olika kategorier. Mest prestigefylld är så klart Årets Marknadschef, där vinnaren är Emma Stjernlöf på Adidas.

Eventet, som hölls på Fotografiska, drog ett hundratal personer som först fick ta del av spännande insikter från bland andra Tom Beckman på Weber Shandwick, Malin Häger från TV4-gruppen samt Katie Martell. Dessutom var Linda Hammarstrand, nominerad till årets talare 2018, på plats för att dela med sig av sina kunskaper om hur man skapar glöd i varumärket inifrån.

Men mest fokus låg så klart på årets vinnare i de fyra kategorierna Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör, Årets Varumärkesresa och så klart Årets Marknadschef.

Till Årets Framtidslöfte korades Siduri Poli från Changers Hub. Juryn menade att Siduri ”på ett föredömligt sätt [har] öppnat upp staden och näringslivet för en bredare målgrupp.”

Till Årets Disruptör korades TransferGalaxy, som ”Genom ett modigt angreppssätt och med kunden i fokus utmanar bolaget en traditionell bransch med stora ledande aktörer, från en förort utanför Örebro”.

Till Årets Varumärkesresa korades Klarna, som ”på ett mycket modigt sätt brutit mot normerna i en traditionell bransch och visat att ett varumärke inte bara är något man ska ha utan något som kan fungera som benchmark och löfte såväl internt som mot kunderna”

Och så klart vinnaren av Årets Marknadschef Emma Stjernlöf på Adidas, som ”verkligen lagt all sin möda på att hitta det som är ”viktigt på riktigt”. Både för konsumenter och medarbetare. Att ta med oss på en resa som är större än att sälja produkter. Att få vara med att bidra till en friskare och mer jämlik värld.”

Vi önskar alla vinnare stort grattis, och ser fram emot att få följa er och era företag framöver!

*På första bilden från vänster: Khalid Qassim & Tim Westander från TransferGalaxy (Årets Disruptör 2018), Siduri Poli, Changers Hub (Årets Framtidslöfte 2018), Emma Stjernlöf, Adidas (Årets Marknadschef 2018), Christian Cabau, Daniel Jontén & Kamran Alemdar från Klarna (Årets Varumärkesresa 2018)

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Framtidsspaningar på SOTI Sync