Keymetrics

Tele2, SJ och IKEA är ”digital leaders” i Sverige

Tele2, SJ och IKEA. Det är bolagstrion som är ledande i Sverige när det kommer till digitalisering enligt den årliga rankingen Digital Leaders in Sweden 2019 från managementkonsultbolaget BearingPoint.

För fjärde året i rad har BearingPoint undersökt hur mogna svenska storbolag är när det gäller den digitala kundupplevelsen. I rapporten ”Digital Leaders in Sweden 2019” har 85 av dem jämförts utifrån 252 kriterier inom sex olika kategorier: digital marknadsföring, digital produktupplevelse, e-handel, e-CRM, mobila tjänster och sociala medier.

Här är listan:
Snittbetyg 2019 (Snittbetyg 2018)

  • Tele2 B2C, 3.4 (3.3)
  • SJ, 3.4 (2.9)
  • IKEA, 3.4 (3.0)
  • Telia Company B2B, 3.4 (3.3)
  • Bonnier, 3.3 (2.6)
  • E.ON, 3.3 (2.7)
  • Electrolux, 3.3 (3.1)
  • Clas Ohlson, 3.3 (3.2)
  • Scandinavian Airlines, 3.2 (2.9)
  • Tele2 B2B, 3.2 (3.3)

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Microsoft köper Adxstudio Inc