Keymetrics

Research Now SSI döps om till Dynata

Research Now SSI har fått det nya namnet Dynata.

Namnet betyder ”conveys significant meaning based on its vision of revitalizing market research and data-driven marketing”.

Det var i oktober 2017 som Research Now och SSI gick samman. Tillsammans skapades en av de största undersökningshusen för paneldata och teknikbaserade undersökningar.

Enligt VD Gary Laben ska det nya namnet förena bolagen och samtidigt representera deras strategi och commitment.

”As one of the world’s leaders in first-party data, we will continue to offer high quality, precise data from people who opt in to our panels, which we actively manage and maintain according to world-class standards. As a company dedicated to ongoing innovation in a fast-paced digital marketing environment, we will continue to close the knowledge loop across the marketing spectrum – from marketing research to data-driven market engagement to advertising – to achieve new levels of marketing performance”.

Den nya webbplatsen finner du här: www.dynata.com

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Poddar drar in 10 miljarder kronor år 2021