Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Nielsen vill ta cross-platform till nästa nivå

För att lyckas med deduplicerade målgrupper över alla plattformar har Nielsen utvecklat ett nytt system för sina kampanjmätningar.

Deduplicerade målgrupper kan numera (i USA) fås av Nielsen för mobiler, plattor, datorer och TV-apparater, inklusive OTT.

Enligt Nielsen är det nu första gången som de kan erbjuda målgrupper på mobilen, inklusive på Youtube, i sin Total Ad Ratings och även få med OTT-publiken från Digital Ad Ratings.

Enligt Nielsen står mätningarna nu för ”using comparable metrics based on real people and real data”.

”Providing currency caliber cross-platform audience measurement is core to our mission, and we’re excited to enhance our Total Ad Ratings product to do just that. Whether consumers are streaming from their TV or their smartphones, Nielsen will be able to reflect their ad viewership and incrementality as part of its audience reporting – a major step that will benefit the industry from publishers and platforms to advertisers and agencies,” kommenterar Amanda Tarpey från Nielsen.

Varför skriver vi om det här?
Det är alltid bra att ha koll på vad som händer på andra sidan dammen. Ämnet mätningar är hett och det kommer bara att bli hetare under 2019.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

2 Kommentarer

deduplicerade målgrupper… ;)

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>