Keymetrics

MMS: Så här såg onlinetittandet ut 2018

Förra året dominerade valvakan och program kopplade till riksdagsvalet onlinetittandet. I topp finner vi även några av Sveriges VM-matcher i fotboll, Eurovision och Julkalendern som även de fick rejäla tittarsiffror.

Precis som tidigare år var det SVT och TV4 som dominerade onlinetittandet. Värt att notera är att Aftonbladet slog sig in på topplistan med tre olika programklipp.

”Att riksdagsvalet och fotbolls-VM, som båda har enormt mycket tittande linjärt, även toppar tittandet online visar tydligt att svenskarna följer innehållet över olika skärmar och plattformar. Vi kan utan tvekan damma av den gamla sanningen; Follow the content,” säger MMS VD Magnus Anshelm i en sammanfattande bild av hur vi väljer att titta på utbudet.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Eminem ska lyfta Youtube Premium med ny film