Keymetrics

Här vill svenska marknadschefer förbättra sig

Tidningen Resumé har skickat ut en enkät till olika svenska marknadschefer och frågat dem inom vilka områden de vill förbättra sig.

Marknadscheferna svarade:

  • Kunna använda AI när man analyserar olika kundbeteenden
  • Jobba med omnikanal
  • Bli bättre på digital affärsutveckling
  • Implementera systemstöd för att bli effektivare
  • Identifiera och använda rätt data
  • Lära sig hitta och motivera rätt medarbetare
  • Få bättre ROI i sina satsningar
  • Förstå och använda mer komplexa digitala köp
  • Effektmätningar
  • Ta fram KPI:er för digitala kampanjer som automatiseras
  • Använda Martech på rätt sätt
  • Förstå och använda nya kanaler

Även vår egna sammanställning visar vilka områden som var absolut hetast under 2018.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
För att ha koll på sociala medier köper Cision startupföretaget Falcon.io