Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Här vill svenska marknadschefer förbättra sig

Tidningen Resumé har skickat ut en enkät till olika svenska marknadschefer och frågat dem inom vilka områden de vill förbättra sig.

Marknadscheferna svarade:

  • Kunna använda AI när man analyserar olika kundbeteenden
  • Jobba med omnikanal
  • Bli bättre på digital affärsutveckling
  • Implementera systemstöd för att bli effektivare
  • Identifiera och använda rätt data
  • Lära sig hitta och motivera rätt medarbetare
  • Få bättre ROI i sina satsningar
  • Förstå och använda mer komplexa digitala köp
  • Effektmätningar
  • Ta fram KPI:er för digitala kampanjer som automatiseras
  • Använda Martech på rätt sätt
  • Förstå och använda nya kanaler

Även vår egna sammanställning visar vilka områden som var absolut hetast under 2018.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>