Keymetrics

Den ultimata guiden för alla digitala marknadsförare

Att ha koll på allt inom digital annonsering är inte helt enkelt, därför har ett gäng svenska experter samlats för att reda ut alla svåra begrepp. Här har du den ultimata guiden för digital marknadsföring.

Expertteam Mediekvalité hos Sveriges Annonsörer har tagit fram en enkel och tydlig guide som hjälper dig att reda ut alla begrepp kring digital annonsering. Det här är ett bra verktyg för alla annonsörer, mediebyråer och medier då den ger alla samsyn och samlar branschen – så att man kan få ordning på alla problem som kan dyka upp och samtidigt identifiera nya möjligheter.

– Jag tror att många har koll på en liten del. Med guiden blir det lätt att komplettera med de delar som man kanske missat tidigare, säger Erik Modig, forskare på Handelshögskolan och del av Expertteam Mediekvalité.

Du får hjälp med det mesta i den digitala värdekedjan då guiden stegar igenom alla viktiga delar. Guiden är dessutom skriven på sådant sätt att man enkelt kan ta till sig innehållet och därefter tillämpa insikterna.

– Med hjälp av guiden blir annonsörerna bättre på att beställa, på att utvärdera och på att förstå den digitala annonsmarknaden och detta kommer även att utveckla medier och mediebyråer – då de helt enkelt måste bli vassare för att kunna leverera till mer kunniga beställare, säger Axel Birgerstam på Scream och vice ordförande i Expertteam Mediekvalité.

Du kan ladda ned guiden här:
Sveriges Annonsorers guide for digital annonsering

Guiden innehåller många bra tips och rekommendationer kring följande ämnen:

  • Pris
  • Räckvidd
  • Mätbarhet
  • Brand Safety
  • Viewability
  • Ad Fraud

Guiden är framtagen av några av Sveriges vassaste inom digital marknadsföring. Vi på Dagens Analys vill passa på att slå oss på bröstet då vår egna Peter Mackhé har varit drivande i att skapa den här guiden.

Här har du alla experter som varit med och tagit fram guiden  

Gruppen som bidragit till att guiden nu äntligen kan publiceras heter Expertteam Mediekvalité. De har suttit i olika team dedikerade till de olika avsnitten i guiden som går igenom delar som bland annat annonsmiljö, mätbarhet och viewability.

Silvia Barklund Röda Korset – Ordförande
Axel Birgerstam Scream Vice ordförande
Linus Blom Lantmännen
Carolina Löfving Larhed Telia
Jesper Both Kindredgroup
Per Ekfeldt OMD
Sanna Söderström PHD
Patrik Skogsfors MediaCom
Louise Modigh Vizeum
Fredrik Hermansson Acast
Mikael Ekelöf TV4
Mats Selling Eniro
Carl Wåreus Google
Johan Kvist Facebook
Uday Printzell KIT
Peter Bryngelsson Demoskop
Erik Modig Handelshögskolan
Peter Mackhé Sveriges Annonsörer

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Rapporten ”Global entertainment media outlook” från PWC