Keymetrics

Checka ut från sociala medier – få en gratis hotellnatt

Länsförsäkringar vill att vi ska få en balans i våra digitala liv och har inlett ett samarbete med Hotel Bellora i Göteborg. Ju mindre du surfar på sociala medier under hotellvistelsen, desto billigare blir rummet. Klarar du av att checka ut från sociala medier helt och hållet bor du gratis.

”The Check Out Suite” är en unik hotellvistelse som premierar skärmfri tid och ger familjer förutsättningar att umgås med varandra istället för med sina skärmar. Rummet är utrustat med den smarta lampan Skärmfri som kalkylerar priset efter hur mycket tid gästerna spenderar på sociala medier. Lampans sken skiftar gradvis och när den slår om till rött har rummet nått fullpris.

”Som hotell är det så klart viktigt att kunna uppmuntra människor att umgås med varandra när de bor hos oss. The Check Out Suite är ett spännande koncept som verkligen utmanar beteenden och vi ser fram emot att se hur det utvecklar sig,” kommenterar Mariana Valderrama Gaete, General Manager, Hotel Bellora.

Bakom initiativet står Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän som jobbar förebyggande med digital hälsa för barn, ungdomar och familjer. Skärmfri är en del av skärmhjälpen.se – en tjänst som kartlägger ditt skärmberoende med hjälp av ett test. Utifrån resultatet får man en personligt anpassad handlingsplan och hjälp för att hitta bättre digital balans.

”Nu arbetar vi vidare med att sprida Skärmhjälpen. Lampan Skärmfri var ett sätt att göra det på och nu tar vi det ett steg längre och gör skärmtid till en valuta. Vi uppmanar till ett liv i digital balans,” säger Lisa Höglund, Kommunikationschef Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän.

Ifall du är intresserad kan du göra en intresseanmälan här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Programmatiskt bokningsbara taxitakskyltar i realtid