Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Amazon ansluter sig till mätstandarden från MRC

Den globala mätstandarden heter MRC och är en förkortning för Media Rating Council. Nu har även Amazon anslutit sig till andra företag, som Facebook och Google.

Enligt standarden från MRC ska en visning (impression) ha setts i minst 1 sekund och minst 50 procent av pixlarna för att räknas. Endast visningar som följer den standarden ska räknas med när man som annonsör får reda på hur många visningar en annons haft.

Så nu har alltså även Amazon anslutit sina annonsvisningar till standarden från MRC. Detta är ännu ett tecken på att Amazon vill locka till sig fler och större annonsörer till sitt enorma nätverk.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>