Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Youtube har korat årets bästa reklamklipp

Youtube har korat årets bästa reklam baserat på antal visningar, tittartid och retention. Här är årets mest framgångsrika att lära sig av! Även mediebyråer har fått hedersomnämnande och några marknadsförare har tyckt till.

Bland mediebyråer är det OMD som rankas som bästa byrå överlag. Weiden+Kennedy rankas som bästa kreativa byrå.

Några marknadsförare som delar med sig av sina åsikter om vilken Youtube video som de gillade mest under 2018. Bland marknadsförarna finner vi Ebba Kilman från Vizeum, Morten Saxnaes från Social & Co, Ray Kay från West Avenue, Tuula Kallio från Dagmar, Dirk Melief från Essent och slutligen Sven Bally från IPG Mediabrands.

Här är topplistan från Youtube

#6: Groupon 2018 Super Bowl Commercial “Who Wouldn’t”
(21.5 miljoner visningar)

#5: Turkish Airlines säkerhetsvideo med LEGO
(25.3 miljoner visningar)

#4 Nike – Dream Crazy
(27,3 miljoner visningar)

#3 OPPO F7 – Real Support Makes Real Hero
(31,6 miljoner visningar)

#2 YouTube Music: Open the world of music
(39,5 miljoner visningar)

#1 Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII
(50,1 miljoner visningar)

Här är hela listan om du vill se fler annonser. 

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>