Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

WPP anställer sin första Chief Marketing and Growth Officer

Det är ingen munter stämning så här i juletid på WPP. Tusentals ska varslas och bolag ska säljas. Men för att driva på den egna affären har man nu tagit in en Chief Marketing and Growth Officer. No pressure!

Planen som spänner över 3 år ska se till att bolaget vänder och börjar visa supergröna siffror igen. Mannen som fått jobbet heter Laurent Ezekiel.

Enligt information ska 3500 personer varslas och bland annat Kantar ska säljas.

Laurent Ezekiel kommer senast från Digitas där han var vice VD.

”Laurent’s combination of skills – as a modern marketer with experience in technology, data, client services and new business – is rare in our industry, and this is an important new role for WPP as we continue to reshape our company around the needs of our clients. His priority will be to support WPP’s growth strategy, working alongside Chief Client Officer Lindsay Pattison,” förklarar WPPs vd Mark Read.

Laurent hittar du här:
https://www.linkedin.com/in/laurentezekiel/

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>