Keymetrics

Streamingtjänster experimenterar med nya annonsformat

Brukar du också bingewatcha tv-serier? Nu kan du snart behöva titta på annonser mellan avsnitten.

Sättet vi tittar på tv är under konstant förändring. Det blir allt vanligare att bingewatcha serier, dvs att se många avsnitt i rad, på streamingtjänster som Netflix, HBO och Hulu.

Nu meddelar streamingjätten Hulu att de överväger att visa annonser mellan avsnitten.

”As binge-viewing happens more and more, it’s natural they are going to want to pause,” kommenterar Jeremy Helfand, Hulu’s vice president och head of advertising, till Variety. Helfand menar att pausen blir ett naturligt avbrott i tittarupplevelsen.

Även AT&T planerar att införa ett liknande annonsformat i början av nästa år.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Guideline för när du ska genomföra undersökningar med barn och ungdomar