Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Streamingtjänster experimenterar med nya annonsformat

Brukar du också bingewatcha tv-serier? Nu kan du snart behöva titta på annonser mellan avsnitten.

Sättet vi tittar på tv är under konstant förändring. Det blir allt vanligare att bingewatcha serier, dvs att se många avsnitt i rad, på streamingtjänster som Netflix, HBO och Hulu.

Nu meddelar streamingjätten Hulu att de överväger att visa annonser mellan avsnitten.

”As binge-viewing happens more and more, it’s natural they are going to want to pause,” kommenterar Jeremy Helfand, Hulu’s vice president och head of advertising, till Variety. Helfand menar att pausen blir ett naturligt avbrott i tittarupplevelsen.

Även AT&T planerar att införa ett liknande annonsformat i början av nästa år.

Annika Basun

Skribent

Dagensanalys.se

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>