Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

När CX är på agendan integreras verktyget SurveyMonkeyCX med Salesforce

SurveyMonkey har integrerat sitt ”customer experience tool” med Salesforce vilket gör det möjligt att automatisera flöden och mäta ROI.

CRM-verktyget SurveyMonkeyCX från enkätföretaget SurveyMonkey samlar in, analyserar och kan tolka feedback från kunder längs deras kundresor. Funktioner inkluderar Net Promoter Score, identifiering av nyckelfaktorer, automatisering av uppföljning under varje beröringspunkt. Allt matas numera in i Salesforce i realtid.

”Our latest enterprise integration builds on the current success that our customers have already enjoyed with Salesforce, the global leader of CRM. We believe feedback from customers and the market belongs where the work is already happening: across the organization in existing business processes. Our commitment is to continue to change the way organizations interact with customers and bring powerful sets of data together, all within their current systems of record,” kommenterar SurveyMonkey.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>