Keymetrics

28-årig svensk blir ny Global Head of Marketing på Autobutler

Online marknadsplatsen för bilreparationer, Autobutler, tillsätter Dino Denic som Global Head of Marketing.

På kort tid har den 28-årige Denic markerat sig inom den europeiska verkstadsbranschen som expert inom digital marknadsföring och han har nu tillsatts som Global Head of Marketing på Autobutler, för att digitalisera den analoga verkstadsbranschen i hela Europa. Han styr nu marknadsföringen i fem länder – Sverige, Danmark, Tyskland, England och Frankrike.

Denic har sedan 2015 gått från praktikant till Global Head of Marketing på Autobutler. Kort efter sin Corporate Communications och marketing-utbildning i New York blev Dino praktikant på Autobutler men tog snabbt över ansvaret för den svenska marknaden och har sedan dess tagit stora kliv för att effektivisera portalens marknadsföring. Nu får han ansvaret på en global nivå.

“För att nå målet att digitalisera hela verkstadsbranschen och bli Europas största verkstadsportal satsar vi på kompetens som vi vet gör skillnad. Dino har ett internationellt perspektiv, en stark digital förståelse och en vision som kommer expandera vår position i den europeiska superligan,” säger vd på Autobutler Christian Legêne.

“En stor del av verkstadsbranschen lever fortfarande efter analoga metoder, vilket krockar med dagens konsumentmönster. Med 100 procent tillväxt på bilägarsidan under både 2017 och 2018 ser vi en tydligt växande efterfrågan på oberoende aktörer som oss, som möter kraven från kunder med e-handelsvanor som vill ha transparens och tillgänglighet”, berättar Dino Denic Global Head of Marketing på Autobutler.

Som Global Head of Marketing kommer Denic ansvara för att göra Autobutler till Europas största digitala marknadsplats för bilreparationer, vilket innebär en väsentlig roll i den globala transformationen av verkstadsbranschen – vilket har varit en riktpunkt för Denic sedan dag ett.

“Min tid kommer gå mer åt att leda och koordinera teamen på Autobutlers olika marknader, men jag jobbar efter exakt samma mål som innan. Nämligen att skapa något nytt, något som aldrig existerat förut – att vara en first-mover inom en traditionell bransch”, berättar Dino Denic, Global Head of Marketing på Autobutler.

Bakgrund
Dino Denic, född år 1990
Uppvuxen och bott i Sverige, Paris, New York och Köpenhamn.
Studerat Corporate Communications och marketing i New York

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Intellecta rekryterar nya talanger