Keymetrics

WPP slår ihop JWT och Wunderman

WPP letar i varje hörn av sitt imperium efter optimeringsmöjligheter och kostnadsbesparingar. Senaste draget är att slå ihop byråerna JWT och Wunderman.

Den nya byrån heter Wunderman Thompson och har 20.000 anställda i 90 länder. VD för jätten blir Wundermans tidigare chef Mel Edwards.

Genom att föra samman båda byråerna kan man optimera tjänsterna till sina kunder, varav flera använder idag båda byråerna. Tanken är också att kunna bistå med hela tjänstefloran så att kunderna inte behöver gå någon annanstans.

“Clients want greater simplicity from their partners and this development, like others at WPP, is designed to reshape our company around their needs,” kommenterar bolaget. Och tillägger “compete more effectively in the sectors with the most significant opportunities for future growth,” Read added.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
5 digitala trender som företag måste ha koll på inför framtiden