Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Så här var det på Analyticsdagarna

Analyticsdagarna som arrangerades den 14 November blev en fullspäckad dag av insikter, lärdomar och praktiska exempel på mätning samt digital analys av data och webb. Här är några bilder från dagen.

 

Deltagarna fick bland annat lyssna på Simo Ahava, en av världens främsta experter inom Webbanalys, som visar med praktiska exempel i Google Analytics och GTM vanliga misstag när du mäter engagemang, men också lösningar på hur du bör mäta istället.

Martin Ramel från Google, pratade om de senaste studierna och kartläggning hur organisationer genom data-driven transformation lyckas både med att spara kostnader och öka intäkterna.

Emilie Eriksson från Tele2 delade med sig av lärdomar och misstag från tidigare arbetssätt, och om deras nuvarande Agila arbetssätt och hur de arbetar för att agera direkt på insikterna.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>