Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Så här flexar Amazon musklerna inför Black Friday och Cyber Monday

Amazon har börjat spänna musklerna inför Black Friday och Cyber Monday. Inte bara med stora rabatter på produkter i sitt gigantiska sortiment utan också med sina leveranser. Amazon vill ha hela kakan själv.

En normal dag på Amazon kan kunder som har Prime-konto få tvådagars gratis leverans. Men för att locka tills sig ännu fler kunder öppnar Amazon upp för att alla ska få samma lyxiga upplevelse under Black Friday och Cyber Monday, oavsett köpesumma. Varför? Jo, därför då förintar Amazon all konkurrens och kammar hem shoppingen.

Snart är det dags för Amazon i Sverige. Tänk bara med vilken råstyrka Amazon kommer att dundra in på svenska marknaden. Med protein i hela bicepsen tänker Amazon tränga bort all konkurrens, och fungerar inte det så blir det uppköp. Trycket som Amazon har på den amerikanska marknaden är bara försmaken på vad som väntas i Europa när affärerna planar ut på hemmamarknaden.

Jag bävar för de små e-handlarna som måste kuva sig inför den stora jätten från väst.

Här kan du läsa mer.

Mandy Ericson

Digital inspiratör

Mina artiklar baseras på min egna åsikter och reflekterar inte alltid Dagensanalys.se. Jag svarar för mina egna åsikter i mina artiklar.

Digital marknadsföring är något amazing som jag gärna skriver om och nyfiket tar del av. Jag tror på att ha en open mind och inspirera omvärlden. Lämna gärna din kommentar och tyck till i mina artiklar.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>