Keymetrics

Så här flexar Amazon musklerna inför Black Friday och Cyber Monday

Amazon har börjat spänna musklerna inför Black Friday och Cyber Monday. Inte bara med stora rabatter på produkter i sitt gigantiska sortiment utan också med sina leveranser. Amazon vill ha hela kakan själv.

En normal dag på Amazon kan kunder som har Prime-konto få tvådagars gratis leverans. Men för att locka tills sig ännu fler kunder öppnar Amazon upp för att alla ska få samma lyxiga upplevelse under Black Friday och Cyber Monday, oavsett köpesumma. Varför? Jo, därför då förintar Amazon all konkurrens och kammar hem shoppingen.

Snart är det dags för Amazon i Sverige. Tänk bara med vilken råstyrka Amazon kommer att dundra in på svenska marknaden. Med protein i hela bicepsen tänker Amazon tränga bort all konkurrens, och fungerar inte det så blir det uppköp. Trycket som Amazon har på den amerikanska marknaden är bara försmaken på vad som väntas i Europa när affärerna planar ut på hemmamarknaden.

Jag bävar för de små e-handlarna som måste kuva sig inför den stora jätten från väst.

Här kan du läsa mer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Ägarna godkänner försäljningen av Kantar