Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Oracle lanserar tjänst för att kvalitetssäkra annonsering på nätet

De flesta marknadsförare vill veta att annonser och annonskanaler som används för deras varumärken är godkända och håller hög kvalitet. Det ska nu Oracle hjälpa till med.

Oracle är mer känt för datalagring i stora databaser. Nu vill man locka fler till sina massiva backend-system genom att lansera tjänster.

En av dessa heter ”Pre-bid by Moat” i Oracle Data Cloud. Idén är att hjälp marknadsförare med att kvalitetssäkra ad inventory för viewability och okvalificerad trafik.

”Fraud and viewability issues can drain your ad spend and damage your results, while association with offensive or inappropriate content can result in lasting brand damage. Oracle’s Pre-Bid by Moat offers a unified solution to protect media spend for advertisers by bringing together powerful tools to set real-time requirements for viewability, invalid traffic, and brand safety,” kommenterar Oracle.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>