Keymetrics

Blocket kolla här! Snillen på Ebay har spekulerat

Trots att Blocket redan håvar in miljoner från svenska folkets köp och sälj så finns det alltid lite mer att klämma ut ur affären. Här har Ebay lanserat en bra idé som Blocket borde kopiera.

Ebay tänker använda all deras shoppingdata för att hjälpa varumärken att få insikter i vad det är konsumenterna vill köpa. Som en gigantisk Analytics fast med vår shoppingdata.

Det är avdelningen Ebay Advertising som knäckt idén och håller nu på att rekrytera ett helt team av kunniga som ska ro hem affären. Allt från shoppingvanor, trender, konsumentinsikter, smart segmentering (cookies) och mer ska annonsörer kunna ta del av.

Gänget som drar igång det här inkluderar Geoff Smith från Publicis, Oli Knight, Mike Klinkhammer och Phuong Nguyen. Nedan finner ni Geoff på LinkedIn. Tog även med min egna LinkedIn så att ni kan skicka mig en blomma när ni drar igång affären. Connectar gärna med alla läsare också.

“This evolution of the eBay Advertising business is a strategic response to the rapidly changing and converging media and e-commerce landscapes. The industry is now realising the power and potential of digital shopper marketing. There are huge opportunities for brands to get closer to their customers and make a bigger impact,” förklarar teamet.



På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
5 sätt att vinna kundernas lojalitet