Keymetrics

Facebook godkänns för viewability

Nu kan Facebook skryta med att att deras annonser faktiskt ses av användaren. MRC, Media Council Rating, har godkänt Facebooks hantering av data till tredjepartsleverantörer för både Facebook och Instagram.

MRC har granskat hur Facebook och Instagram hanterar data som skickas till tredjepartsleverantörer och hur de i sin tur mäter Viewability. Processen hur man samlar in data och delar den med leverantörer som i sin tur rapporterar till annonsörer har godkänts.

Detta är viktigt för Facebook och Instagram som tidigare fått kritik för att de inte tillhandahållit korrekta mätningar.

”We share the MRC’s commitment to responsible measurement and look forward to continuing our sidor work with them”, kommenterar Brad Smallwood, VP of marketing science på Facebook.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Clickbait” – vad är det och varför är det dåligt?