Keymetrics

Accenture Interactive förvärvar svenska CRM-byrån Kaplan

Accenture har förvärvat Stockholms-baserade Kaplan, en byrå inom CRM-lösningar och datadriven marknadsföring som levererar personliga varumärkesupplevelser.

Förvärvet av Kaplan stärker Accenture Interactives förmåga att skapa digitala användarupplevelser för hela kundresan, och utökar företagets erbjudande inom digital marknadsföring i Norden.

Norden är en tillväxtregion för Accenture Interactive, både vad gäller att fostra kreativ talang och expandera sitt digitala erbjudande. Nyligen presenterades Adam Kerj som ny kreativ chef för organisationen. Kort därefter förvärvades även den kreativa byrån The World Loves verksamhet.

Kaplan grundades 1987 av Marianne Kaplan. Byrån är specialiserad på datadriven marknadsföring, CRM-lösningar, kreativa koncept, riktad kundkommunikation och dataanalys. Byrån har etablerade samarbeten med kunder som Circle K Europe, Com Hem, SJ, Svenska Spel och TV2 Denmark. Kaplan har kontor i Stockholm och Köpenhamn, samt ett dotterbolag i Oslo. Kaplan har genom åren fått ta emot ett flertal priser för sina kreativa, analytiska och tekniska förmågor. Senast 2018 blev Kaplan utsedda till ”Adobe Marketing Cloud Partner of the year” i Norden.

”Kaplan skapar personliga kundupplevelser genom en holistisk syn på marknadsföring. De har förmågan att förvandla data och konsumentinsikter till relevanta, riktade användarupplevelser som skapar mervärde för kunderna. Genom att kombinera Kaplans expertkompetenser med Accenture Interactives tjänster inom handel och kreativ marknadsföring kan vi tillsammans skapa framtidens experience-byrå.”, säger Mattias Boman, chef för Accenture Interactive i Norden.

“Accenture Interactive är en ny typ av byrå som fokuserar på att skapa och bygga starka användarupplevelser genom att kombinera strategisk, kreativ och teknisk kompetens. Målet är att förse marknads- och digitalchefer med effektiva verktyg för att koppla samman varumärkeslöfte med varumärkesupplevelse. Kaplans förmåga att skapa personliga kundupplevelser bidar till Accentures övergripande vision: att hjälpa våra kunder att uppnå sina affärsmål genom förbättrade kundupplevelser.”, säger Anatoly Roytman, chef för Accenture Interactive i Europa, Afrika och Latinamerika.

Accenture Interactive har sedan tidigare förvärvat service design-byrån Fjord och e-handelsbyrån Brightstep. Det nya förvärvet av Kaplan tillför värdefull kompetens till Accentures team i Norden och breddar företagets erbjudande inom digital marknadsföring.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Jonas Viksten
”Redan dubblerat click-through rate på egna artiklar”