Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Rebel & Bird hjälper Yoga Girl att samla kraften

Yoga-stjärnan Rachel Brathen, även känd som Yoga Girl, har 2,1 miljoner följare på Instagram. Nu har hennes community fått en ny gemensam digital plattform där de kan samlas på sina egna villkor.

Det var Rebel & Bird som fick i uppdrag att skapa en flexibel och skalbar plattform som Rachel Brathen och hennes olika Yoga Girl-varumärken kunde samlas på.

Arbetet ska ha inletts med att analysera det existerande nätverket av digitala kanaler och därefter ta fram en ny plattformsstrategi. Den teoretiska lösningen ska ha testats mot personer i communityt för att se om vi hade en Product Market Fit (PMF) för plattformen. Baserat på strategin togs en Minimum Viable Product (MVP) fram som nu har lanserats, skriver MKSE.

Här kan du se verket.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>