Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

IKEA Indien tyckte det var en bra idé att ha en läskig lampa

När IKEA i Indien gör reklam är den minst sagt annorlunda. Den här gången ger de liv till en lampa som lever till om natten.

Tjing för att inte ha den här lampan i mitt sovrum.

Kommentera gärna vad du tycker om reklamklippet.

“We at Ikea saw the need early on to find an emotional connection with consumers and their future relationship with our range. In order to de-dramatize and make parts of our range more attractive, inspiring yet even human, we created our new communication campaign which we internally call ‘Talking Products’.

”In this series of short films, we let some iconic products speak and express their personality, in a fun and engaging way. The reaction has so far been very positive, with people finding them to be surprising yet distinctively Ikea,” kommenterar Ulf Smedberg som är country marketing manager för IKEA i Indien.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>