Keymetrics

IKEA Indien tyckte det var en bra idé att ha en läskig lampa

När IKEA i Indien gör reklam är den minst sagt annorlunda. Den här gången ger de liv till en lampa som lever till om natten.

Tjing för att inte ha den här lampan i mitt sovrum.

Kommentera gärna vad du tycker om reklamklippet.

We at Ikea saw the need early on to find an emotional connection with consumers and their future relationship with our range. In order to de-dramatize and make parts of our range more attractive, inspiring yet even human, we created our new communication campaign which we internally call ’Talking Products’.

In this series of short films, we let some iconic products speak and express their personality, in a fun and engaging way. The reaction has so far been very positive, with people finding them to be surprising yet distinctively Ikea, kommenterar Ulf Smedberg som är country marketing manager för IKEA i Indien.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
65 procent av budgeten för geolokalisering är bortkastad