Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

E-handelsgurun talar ut om framtidens e-handel

Craig Paisley har jobbat på Magento under sex år de har idag 1200 företag som använder e-handelstjänsten – det var framförallt deras initiativ med ”open source” community i Tyskland som skapade den stora tillväxten. 

Skälet till att Adobe köpte Magento var att man saknade e-handelsdelen i ”Experience Marketing” för att koppla ihop deras lösningar för att skapa content samt koppla ihop analys och data med nya e-handelslösningar.

Magento satsar nu på ”Native” lösningar där man endast arbetar med 1:a parts data. Genom att lyfta in Magento e-handelstjänst i Adobe kommer man att kunna äga konverteringen hela vägen från data och analys istället för att arbeta med externa partners. 

Att bygga kampanjer baserat på kakor fungerar inte man måste komma djupare i data för att kunna göra smartare kampanjer när man har byggt profiler ”segmentering” utifrån den data man har om sina kunder. Allt handlar om att skapa en bra upplevelse baserat på den data man har totalt på företaget och för att komma dit måste man sluta jobba i silos. 

Transparens om vilken data man har samlat om sina kunder kommer att bli allt mer viktigt om man vill lyckas med sin digitala marknadsföring och att koppla ihop datapunkter för att ge kunderna en ännu bättre köpupplevelse kommer att vara kritiskt.

Man kommer inte acceptera att bli förföljd på nätet med retargeting av saker som man redan har köpt, man måste ha kontroll på användarnas data för att skapa den optimala upplevelsen om man vill ha ett fortsatt förtroende.

Man måste ha kunskap om sina kunder för att kunna fånga sällanköparna då kan man börja predicera vilka som kan vara möjliga att vara intresserade. Det är fullt möjligt man kopplar ihop vilka som itererade med ditt varumärke på olika 

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>