Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Adobe och Magento pitchar sin integration

När Magento Commerce Cloud nu integreras i Adobe Experience Cloud är det dags att berätta om alla fördelar som integrationen innebär.

Efter att Adobe tidigare i år förvärvade Magento integreras den Magentos Commerce Cloud nu i Adobes Experience Cloud.

– I dag förväntar sig konsumenter att varje enskild interaktion med ett företag ska vara kontextuell, intuitiv och relevant. Ändå ser vi fortsatt företag som har svårt att leverera personaliserade upplevelser i alla kanaler, säger Mark Lavelle, som är senior vice president för handel på Adobe och tidigare vd på Magento.

I ett första skede innebär integrationen av Magento Commerce Cloud i Adobe Experience Cloud att stora företag nu kan:

Förutse kundens behov: Med Adobe Sensei är det möjligt att hitta mönster i kundernas beteende och förutse eventuella problem. Det kan exempelvis gälla utmaningar kopplade till speciella leveransbehov eller tomma lager.

Skapa köpupplevelser: Integrationen med Adobe Experience Manager och Adobe Target innebär att företag nu kan leverera kontextrelevanta köpupplevelser för att på så sätt öka kundlojaliteten.

Skapa mobila upplevelser för effekt: Magentos nya Progressive Web Applications (PWA) Studio gör det möjligt att skapa mobila upplevelser som ska öka företagens konvertering.

Slutför kundresan med förenklad betalning och riskhantering: Med Magento Payments kan företag nu acceptera sina kunders betalningar omgående – och stärka säkerheten.

Hitta målgrupper via Amazon och Google: Tack vare nya integrationer kan företag öka sin försäljning via Amazon Sales Channel och skapa kampanjer med Google Smart Shopping Campaigns.

Och till sist: Nya PageBuilder använder enkla dra-och-släpp-funktioner, som snabbt låter företag skapa minnesvärda köpupplevelser på nätet – utan kreativa begränsningar eller behov av utvecklare.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>