Keymetrics

28 personaliserade budskap i veckan är medel i branschen

Annonser och annan varumärkeskommunikation blir allt mer personaliserad. Att ta fram flera varianter av samma budskap ökar lavinartat. Ny studie avslöjar vad som står på spel.

Att personalisera buskapen är numera lika viktigt som att borsta tänderna. Men det kräver också hårt arbete att skriva varianter av allt innehåller så att det passar in på de personas som tagits fram.

Läs också: Texten är det sista som dina kunder läser innan de fattar sina köpbeslut

I veckan släppte Adobe resultatet från en undersökning som de gjort med marknadsförare om hur de jobbar med personaliserade budskap.

Det visar sig att snittet i branschen är 28 content-artiklar-budskap i veckan, varav flera tar upp till 12 dagar att producera. För att kunna hålla igång en så hög produktionsapparat måste man investera i både extern hjälp, som en textbyrå, och system.

Studien visar att de som satsar mer på innehåll också vinner mer. 63 procent av annonsörer har anställt fler för att kunna hålla igång produktionsapparaten.

Trots allt arbete finns det en hel del marknadsförare där ute som inte anser att man gör tillräckligt. Bara 26 procent av varumärkesansvariga och 21 procent marknadsförare anser att man gör tillräckligt.

Här kan du själv ta del av resultatet från studien. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Software AG har ny approach för den nordiska marknaden