Keymetrics

Troot Network ”siktar nu på att dubbla omsättningen”

Ett år har nu gått sedan Troot tog sitt finska framgångsrecept till Sverige. Med flera återkommande kunder och en ”stark position på marknaden” siktar bolaget på att växla upp sin affär.

Troot grundades i Finland av bl.a. Joona Haatainen och den tidigare MTV-stuntgruppen The Dudesons, där de redan 2014 identifierade ett glapp mellan efterfrågan och kompetens inom Influencer Marketing. Detta utgjorde grunden för vad de säger är idag Finlands största YouTube nätverk.

”Att vi nu tagit våra första steg in på den svenska marknaden och gjort detta med framgång känns fantastiskt. Vi har översatt våra tidigare år av erfarenheter och kompetens från den finska marknaden och effektivt applicerat detta i Troot Sverige,” säger Joona Haatainen, vd Troot.

– Vi har under vårt första år i Sverige tagit en tydlig position på marknaden som till stor del är tack vare vår arbetsmodell där vi skapar värde både för våra kunder och våra talanger med full transparens. Med ett starkt förtroende och lyckade samarbeten tillsammans med exempelvis OnePlus, Microsoft, Elgiganten och Matsmart har vi inte bara bevisat för marknaden- men också för oss själva att vi har ett vinnande koncept, säger Daniel Strandberg som rekryterades tidigt från Splay.

Dom två senaste rekryteringarna är Emelie Wallrud som har tidigare erfarenheter från United Screens och TV4’s satsning ENT och Emil Carl Larsson, med bakgrund som Creative Sales hos
både United Screens och Cure.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Youtube rullar ut non-skippable till fler kanaler