Spotify blir tajtare med Nielsen

Spotify har valt att kliva ännu närmare undersökningsbolaget Nielsen, som mäter kampanjeffekter och räckvidd för musikjätten.

Deras nya samarbete kommer att inkludera Nielsen Brand Effect över flera regioner – som USA, England och Japan – för att bättre optimera annonskampanjer och bättre förstå hur innehåll påverkar olika målgrupper.

Tanken är att varumärken ska maxa sina kampanjer på Spotify och känna att ROI var klart värt det för kännedom, uppfattning och köpintention.

“As our advertising platform matures, we’ve set out to prove that Spotify is so much more than the cool kid on the block; it’s a valuable platform that delivers major impact for brand advertisers. With Nielsen’s industry leading measurement tools in our arsenal, we’re able to prove just how big that impact is,” kommenterar Spotify samarbetet.

“Whether an advertiser is looking to make decisions on creative format, length or placement, Nielsen Brand Effect will be able to help bring real insights based on real people to better inform those choices on maximizing the value of their investments,” tillägger Nielsen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Sociala Medier är inte PR