Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Spotify blir tajtare med Nielsen

Spotify har valt att kliva ännu närmare undersökningsbolaget Nielsen, som mäter kampanjeffekter och räckvidd för musikjätten.

Deras nya samarbete kommer att inkludera Nielsen Brand Effect över flera regioner – som USA, England och Japan – för att bättre optimera annonskampanjer och bättre förstå hur innehåll påverkar olika målgrupper.

Tanken är att varumärken ska maxa sina kampanjer på Spotify och känna att ROI var klart värt det för kännedom, uppfattning och köpintention.

“As our advertising platform matures, we’ve set out to prove that Spotify is so much more than the cool kid on the block; it’s a valuable platform that delivers major impact for brand advertisers. With Nielsen’s industry leading measurement tools in our arsenal, we’re able to prove just how big that impact is,” kommenterar Spotify samarbetet.

“Whether an advertiser is looking to make decisions on creative format, length or placement, Nielsen Brand Effect will be able to help bring real insights based on real people to better inform those choices on maximizing the value of their investments,” tillägger Nielsen.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>