Keymetrics

Nike ökar sin försäljning med 31 procent efter kampanjen med Colin Kaepernick

Enligt Edison Trends har försäljningen ökat med 31 procent, efter en initial svacka.

Först tappade Nike 0,12% men tog igen det med råge under söndagen till tisdagen, i förra veckan. Förra året ökade man under Labour Day med 17 procent.

”Following Nike’s Monday afternoon debut of the latest iteration of their ‘Just Do It’ campaign, featuring Colin Kaepernick, fan discontent and boycott threats have grabbed headlines – and even commentary from the President. But the research confirms that, at least for now, the company is suffering no negative repercussions in sales.

”Nike’s 2018 late summer sales show much the same trend as last year’s, with order volume decreasing slightly going into late August. The similarity decreases coming out of Labor Day Weekend, however, with sales seeing a bigger bump on Monday and Tuesday than in the past.”

Som ’perfect timing’ har det också publicerats en undersökning från MediaCom om ungdomars attityd till etik, som du kan läsa här på DA.

Bild: Twitter

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Spotify testar röstaktiverade annonser