Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Leeads ska nu börja erbjuda mätningar av kampanjeffekten

Leeads ska i ett samarbete med Brand Metrics erbjuda brand-liftmätningar för alla typer av kampanjer, även programmatiskt för de sajter som ingår i deras nätverk.

Så här säger Matthias Sånemyr, Country Manager på Leeads, i ett pressmeddelande:

”Vi har letat efter ett system som låter oss mäta och följa de verkliga effekterna av digital
reklam dvs. vilken effekt en annonsinvestering har på varumärkesnivå. Brand Metrics
plattform möjliggör mätning i av detta i stor skala, ekonomiskt rimligt och på ett automatiserat
sätt. Vi kommer nu bli en ännu bättre partner till våra kunder genom att på ett rådgivande sätt komma ut och prata om kommunikation och dess effekter på en helt ny nivå. Samtidigt stärker det våra publicister då det här är ett sätt att lyfta upp och visa på värdet av trovärdiga kanaler och redaktionell kontext.”

Ägare i Leeads äger också Ocast som vi skrivit om flera gånger om på Dagensanalys.se. Rubriker som ”Rejält uppblåsta räckviddssiffror hos mediernas favorit Ocast” och fler artiklar som dessa hittar du här.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>