Instagram lanserar två nya initiativ för shopping

Facebook vill förvandla Instagram till världens största shoppingupplevelse. Därför lanserar man nu ytterligare initiativ för shopping.

Shopping in Stories

”Shopping in Stories” började testas i juni och lanseras nu globalt med en expansion till 46 länder. Användare som följer företag bakom kulisserna genom Instagram Stories kan nu enkelt klicka på produkter som de gillar och få mer information.

Shopping in Explore

Instagram lanserar även en helt ny individanpassad shoppingkanal i området Explore. Användarna kan genom kanalen se inlägg och handla från märken de följer samt märken som de kan tänkas tycka om. ”Shopping in Explore” lanseras idag och kommer att expandera globalt de kommande veckorna.

Här kan du läsa mer. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Ännu ett analysföretag avslöjas med att samla in data från Facebook