Keymetrics

H&H Group förvärvar BB Communications Group

H&H Group förvärvar samtliga aktier i BB Communications Group med den strategiska reklambyrån BerntzonBylund, PR-byrån Mindmakers, social mediebyrån Socialminds och eventbyrån Wonderland.

Joachim Berntzon och Hans Bylund som är huvudägare i BB Communications Group blir genom affären tillsammans med de övriga delägarna Sten Åkerblom, Martin Stadhammar, My Söderholm och Mia Jorpes delägare i H&H Group.

”För oss är det här ett attraktivt steg i vårt fortsatta entreprenörskap. Tillsammans med våra nya partners i H&H Group kan vi växla upp allt, såväl internt som mot kund. Med tre Årets Byrå i bagaget på reklamsidan och ett spetserbjudande i alla delar av kommunikationsbranschen är vi redan i framkanten, men nu får vi muskler att gå hela vägen till branschledande byråer”, säger Joachim Berntzon på BB Communications Group.

BB Communications Group består av fyra samverkande byråer som både arbetar med helt egna kunder såväl som helt integrerade uppdrag mellan flera byråer. Just helhetsblicken på kommunikation var en av grundidéerna till byrågruppen som startades för 11 år sedan av Hans Bylund och Joachim Berntzon. I H&H Group ökar potentialen ännu mer för samverkan.

”Vi brinner för att utveckla ett ekosystem med framgångsrika byråer som med stora frihetsgrader och bibehållet entreprenörskap kan fortsätta utvecklas. Gemensamt får vi mer kraft, inspiration och resurser. Vi känner Joachim och Hans sedan tidigare och har imponerats över deras mod och skicklighet både vad gäller framgångsrika kunduppdrag som deras företagsbyggande. Vi ser verkligen alla fram emot att få jobba tillsammans nu”, säger Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.

För anställda och kunder innebär uppköpet inga direkta förändringar i den dagliga verksamheten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Öl är väl inte digitalt?